katakitoka

Picaturi de parfum ce amintesc de o alta lume... trecut si viitor, toate adunate intr-un singur suflet ce traieste.

joi, iulie 23, 2009

Exista prietenie intre barbati si femei?

Exista prietenie reala intre femei si barbati? Putem avea intr-un reprezentant al sexului opus, cu adevarat, un camarad de suflet, un prieten de nadejde caruia sa-i impartasim totul, cu inima deschisa, stiind ca ne va intelege si ne va sustine, la bine si la rau, trecand peste orice atractii ori zvacuri erotice?

Eu am suspectat, mai mereu, relatiile de prietenie dintre barbati si femei ca fiind niste amoruri esuate. Mi s-a parut intotdeauna ca parca unul dintre cei doi are un licar suspect de interes fata de celalalt, si, ca sa fiu cinstita, in amicitiile mele au fost mereu mici ganduri vinovate, pe care le-as fi transformat in fapta daca ceva din atitudinea celuilalt nu mi-ar fi aratat limpede ca ma pasc alunecari grave in posturi ridicole - al caror gust salciu mi-a pungit demnitatea de cateva ori in viata. Si n-am gasit inca plasturi pentru deznadejde.

Nu cred nici in prieteniile transformate, peste noapte sau peste ani, in iubiri. Si acelea tot esecuri imi par. Ori de cate ori am intalnit cupluri care povesteau ca se cunosc de-o viata, ca au crescut impreuna ca fratii si apoi, dupa ce si-au trait adolescenta marturisindu-si unul altuia suferintele din amor, s-au repliat unul in bratele celuilalt, am ridicat, sceptica, dintr-o spranceana, intrebandu-ma cat de curand va veni divortul.

Nu am ramas prietena nici cu fostii mei iubiti. Intr-un fel pe care nu indraznesc sa il marturisesc decat in clipele de maxima sinceritate, pe cei pe care i-am iubit cu adevarat ii port cumva in sufletul meu si acum, iar pe cei de-a caror atingere m-am dezis, m-am desprins definitiv si i-am uitat de tot, o data cu constatarea ca nu a fost decat o fundatura, un drum gresit, o paguboasa fuga de singuratate, o slabiciune de-o vara, de-un an…

In schimb as vrea ca iubitul meu sa-mi fie cel mai bun prieten. Sa nu simt nevoia sa-i ascund nimic si el sa mi se dezvaluie fara teama ca se va despica o prapastie intre noi dupa ce-mi va impartasi adevarurile lui. Sa fie cel mai de incredere sfatuitor al meu, cel mai curajos camarad, cel mai intelept tovaras de rele si bune, de splendori si deznadejdi. Dar, cel mai adesea, am constatat ca nu exista exercitiu mai greu pe pamant decat sa iubesti fara sa vrei sa schimbi nimic si sa gasesti un om care sa te iubeasca cu toate gandurile tale, cu tot trecutul, cu toate cotloanele unui suflet care a trait si s-a contorsionat deja de prea multe ori inainte sa se intalneasca cu Dragostea. Si, totusi, incerc, in fiecare zi. Si chiar daca nu intotdeauna reusesc, continuu sa sper ca va fi bine, ca ne va fi bine pentru totdeauna. Ca prietenia noastra ne va salva dragostea cand va fi pusa la incercare, si ca dragostea noastra cea mare si adanca ne va face sa ramanem, mereu, cei mai buni prieteni din lume. Cu naivitate, cu nebunie, eu sper, eu cred, dar…

3 Comments:

  • At 11:05 a.m., Anonymous Anonim said…

    Nu ;)

     
  • At 3:50 p.m., Anonymous dan said…

    daca "tot ce zboara se mananca" sau mai bine zis "tot ce are sani si pasarica trebuie ..." e adevarat atunci nu exista asemenea prietenii. daca esti de alta parere inseamna ca poti sa ai o asemenea prietenie.

     
  • At 8:58 a.m., Anonymous Anonim said…

    nu!

     

Trimiteți un comentariu

<< Home